Dział sprzedaży bezpośrednio wpływa na wynik finansowy firmy. Jakie standardy powinien utrzymywać, aby dobrze spełniać swoją rolę? Jak poprawić wynik działu sprzedaży w zaledwie trzy miesiące? Poznaj metody na sprawne funkcjonowanie działu sprzedaży!
Jak dział sprzedaży może poprawić swój wynik w 3 miesiące?
Przez kilka lat miałem przyjemność być członkiem zarządu w kilku dobrze prosperujących firmach. Regularne analizowanie sprzedaży i pracy działu sprzedaży, pozwoliło mi zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów.
Taki, które skutecznie wprowadzone w życie, mogą zwiększyć wyniki działu sprzedaży w zaledwie 3 miesiące. Sprawdź, o czym mowa i zastosuj to w swojej firmie! Poznaj także techniki sprzedaży.
Na wynik finansowy działu sprzedaży wpływają usprawnienia
Kotler i Keller w swojej „Biblii marketingu” wyróżniają kilka najważniejszych etapów skutecznej sprzedaży. Jeśli sprzedaż w firmie jest niesatysfakcjonująca, najczęściej wina leży właśnie w jednym z tych obszarów. Po pierwsze przyjrzyj się poszukiwaniu i klasyfikowaniu potencjalnych klientów. Coraz więcej firm decyduje się na wyznaczenie specjalnego działu do pierwszego kontaktu z klientami, by ułatwić pracę handlowcom i nie tracić ich czasu na kompletnie niezainteresowanych klientów. Jak wygląda to w Twoim dziale sprzedaży?
Jak zwiększyć sprzedaż? Odwołując się do potrzeb i szybko reagując na wątpliwości. Po drugie – badanie potrzeb. Efektywny handlowiec musi wiedzieć wszystko o swoim kliencie – kim jest oraz kiedy, gdzie i dlaczego potrzebuje jego produktu. Kiedy dogłębnie to rozumiesz, jesteś w stanie potencjalnych klientów zamienić w stałych klientów. Kolejnym elementem jest prezentacja i demonstracja. By sprzedać produkt, nie należy skupiać się na samych jego cechach, ale przede wszystkim na korzyściach klienta.
Co jeszcze może zrobić dział sprzedaży, aby poprawić wynik finansowy?
Niezwykle ważne jest również, by Twój dział sprzedaży pozytywnie rozwiewał wątpliwości i zastrzeżenia klientów dotyczące ceny, jakości, czy innych parametrów usługi lub oferowanego produktu. Handlowcy powinni także mieć w zanadrzu dodatkowe sposoby na przekonanie klienta do finalizacji zakupu. Gdy klient się waha, czasami wystarczy dodatkowy bonus lub symboliczny prezent by doprowadzić do finalizacji.
Popraw wynik finansowy w dziale sprzedaży – dbaj o raz zdobytego klienta!
Dobra obsługa klienta to jedno. Często pomijanym elementem przez działy sprzedaży jest także obsługa posprzedażowa i stworzenie planu dalszej współpracy. Jeśli klient będzie zadowolony z całego procesu, z pewnością wróci do Twojej firmy albo poleci ją innym. Dlatego zadbaj o jego pozytywne wrażenia po dokonaniu zakupu. Możesz w tym celu skorzystać z wiedzy doradcy biznesowego.
Brian Tracy – jeden z najpopularniejszych ekspertów sprzedaży na świecie, twierdzi, że by skutecznie sprzedawać, należy nieustannie rozwijać swoją przewagę konkurencyjną. Gdy więc już dopracujesz etapy sprzedaży, zastanów się, co sprawi, że Twój produkt będzie dla klienta lepszy od konkurencji i natychmiast zacznij wdrażać zmiany. Nim miną trzy miesiące, dział sprzedaży zdecydowanie poprawi swoje wyniki!
Najnowsze komentarze