Kim jest interim manager? To tzw. człowiek do zadań specjalnych, który ułatwia życie zawodowe właściciela firmy czy managera poprzez tymczasowe zarządzanie firmą. Jak dokładnie wygląda praca interim managera i jakie daje efekty? Jakie firmy mogą potrzebować wsparcia interim managera i w jakich sytuacjach? Sprawdź!

Kim jest interim manager?

Czasem boimy wiązać się długofalowo umowami, zatrudniać na stałe, jesteśmy nieufni. Lepiej nam leasingować dany towar lub wynająć niż inwestować duże pieniądze i posiadać. A wiesz że również możesz wypożyczyć sprawnego wykwalifikowanego managera? Ta funkcja od niedawna stała się popularna, a jest nią właśnie Interim Manager.

Doradcy biznesowi, „Kołczowie”, trenerzy czy konsultanci rozmawiają o ramach zadań, ale już tych zadań nie wdrażają. Nie odpowiadają za wdrożenia. Dlaczego?

Bo to zadanie dla człowieka od zadań specjalnych. Realizacja założonego celu dla firmy jest głównym zadaniem pracy dla Interim Managera – czyli osoby, która zdecyduje się na tymczasowe zarządzanie firmą. A połączenie Audytu Biznesu – analizy stanu faktycznego wraz wdrożeniem rekomendacji po audytowej staje się często niewykonalne dla wielu firm doradczych.

Na czym polega praca interim managera?

Decydując się na współpracę z osobą, która będzie tymczasowo zarządzać firmą, wybieramy drogę nastawioną na rezultat biznesowy w pewnym odcinku czasu. Interim manager odpowiada za wdrożenia uzgodnionego z klientem zadania i wprowadza go w życie firmy. Realizacja celu jest główną pracą Interim Managera. Interim manager działa na doradztwie i wdrażaniu planu w oparciu o własne możliwości, kontakty.

Trzeba pamiętać, że Interim Manager nie jest lekarstwem na firmowy kryzys. Może wspomóc poprawie jakości funkcjonowania firmy. Można z Interim Managerem nawiązać relację przy rozwojach pewnych projektów, z którymi firma nie potrafi sobie poradzić swoim teamem.

Zatrudnia się również Interim Managerów w następujących etapach firmy:

  • Restrukturyzacja.
  • Start-upy.
  • Manager na zastępstwo.
  • Partnera w sukcesji.

Często firmy nie wdrażają ustalonych zadań z konsultantami strategii ze względu na brak osób do wdrożenia, dużą ilość codziennych zadań. Zatem rolą Interim Managera jest dowiezienie założonego planu.

Interim manager – z czym się boryka najczęściej?

Dla nieświadomego pracownika pojawienie się kogoś z zewnątrz, osoby która przeważnie pojawia się w firmach z problemami oznacza jedno „będą cięcia” może i dobrze bo często okazuje się, że boją się Ci co najmniej wnoszą do organizacji. Zwolnienia to banalne działanie w firmach.

Podstawowym aspektem do skutecznego działania Interim Managera jest komunikacja ze strony klienta, uzgodnienie roli i zadań jakie są do zrobienia. Odpowiedzialność za sukces jest po obu stronach. Jeśli klient „rzuca” temat i zgodnie z zasadą „płacę wymagam” na efekty będzie ciężko.

Interim manager – praca. Kto może tymczasowo zarządzać firmą

Współpraca z Interim Managerem wymaga wysokiego poziomu świadomości i wiedzy klienta oraz wysokiego doświadczenia praktycznego Interim Managera. Interim manager musi posiadać wiedzę eksperta, doświadczenie zawodowe w najlepiej z różnych dziedzinach biznesu, oraz umiejętności pracy projektowej.

Praca ta od managera wymaga dużej samodyscypliny, wysokich umiejętności nawiązywania relacji w zespołach oraz komunikacji. Nie bez powodu zarobki interim managera określane są jako bardzo dobre. Osoba, która tymczasowo zarządza firmą musi wykazać się szeregiem kompetencji, dzięki czemu pomaga przedsiębiorstwom wzrastać oraz budować dobry wizerunek.