Każda firma chce posiadać wymierne zyski, więc metody na zwiększenie sprzedaży są dla przedsiębiorców ważną wiedzą. Jak zwiększyć sprzedaż – jakie działania podjąć, aby nasz sklep, firma bądź startup zaczęły zarabiać więcej? Poznaj moje techniki i metody pracy na zwiększenie sprzedaży.
Co wpływa na zwiększenie sprzedaży w firmie?
Jaka dziedzina ma największy wpływ na przychody firm? Z czym tak wiele z nich ma olbrzymie kłopoty? To oczywiście sprzedaż – jeden z kluczowych aspektów w większości przedsiębiorstw. Menedżerowie dobrze wiedzą jak ważna jest skuteczna sprzedaż na dzisiejszym, trudnym rynku.
Wymagania co do przychodów wciąż rosną, a przedsiębiorstwa chcą rok do roku notować większe zyski. Nic dziwnego, że inwestują one w specjalne szkolenia dla handlowców, które pozwalają sprzedawać szybciej i efektywniej. Więc jak zwiększyć sprzedaż?
Myli się jednak ten, kto sądzi że sprzedaż to łatwy proces. Wystarczy sięgnąć po telefon i zadzwonić do kilku klientów, by przekonać się jak trudno jest uzyskać ich akceptację. Często nawet przedstawienie pełnej oferty jest skomplikowane. Poznaj moje sprawdzone metody na zwiększenie sprzedaży – konkretne techniki sprzedaży i przedsprzedaży także znajdziesz na mojej stronie.
Jak zwiększyć sprzedaż – propozycja zimnych telefonów
Między innymi z tego powodu coraz mniej firm stosuje w swoich działaniach tzw. zwane zimne telefony. Strategia ta polega na dzwonieniu do ludzi, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z konkretną firmą. Metoda ta często bywała wykorzystywana przez instytucje finansowe, takie jak banki, czy agencje ubezpieczeniowe. W ostatnich latach jej skuteczność spadła. Stało się tak między innymi wskutek mniejszego zaufania, jakim obecnie darzą ludzie sprzedawców telefonicznych.
Trenerzy sprzedaży przekonują jednak, że nawet w zimnych telefonach wciąż jest duży potencjał – trzeba tylko wiedzieć, jak go wykorzystać. Zdobycie wartościowej bazy klientów oraz odpowiednie przeszkolenie sprzedawców to kroki w dobrym kierunku.
Zwiększenie sprzedaży w firmie przez zaplanowaną strategię
Sprzedaż jest kluczowym elementem rozwoju zwłaszcza dla młodych firm, które dopiero od niedawna są na rynku. W takich organizacjach trzeba przyłożyć szczególną wagę do zaplanowania strategii sprzedażowej.
Należy przede wszystkim wykonać szczegółową analizę (najlepiej z pomocą doradcy biznesowego) i dobrze sprofilować grupę docelową.
Niezbędna jest też ocena ryzyka oraz zapotrzebowania rynku na dany produkt. Ocena dynamiki, z jaką będzie się rozwijać startup jest pomocna przy planowaniu kosztów oraz przychodów. Wszystko to ma na celu uchronienie firmowych funduszy od zbędnych wydatków.
Jak współpraca z doradcą biznesowym wpływa na zwiększenie sprzedaży?
Swoje kilkunastoletnie doświadczenie biznesowe wykorzystuję pomagając firmom w ulepszaniu technik sprzedaży bezpośredniej. Wiem, jak ważną rolę w tym zakresie odgrywa sprzedaż relacyjna. Polega ona budowaniu więzi z klientem, także przy pomocy rozmowy na tematy pozabiznesowe.
Często dopiero po stworzeniu dobrej atmosfery można myśleć o sprzedaży. Sprzedawca nie może wychwalać swojego produktu przez większą część rozmowy. W ten sposób potencjalny klient już od początku będzie czuł zniechęcenie do oferty, co z dużym prawdopodobieństwem przełoży się szybką rezygnację z propozycji.
Jak zwiększyć sprzedaż – czego nie robić, aby tak było
Nikt z nas nie lubi być zalewany potokiem słów. To zasada, którą przekazuję moim klientom. Wolimy, kiedy to ktoś nas wysłuchuje. Handlowiec z wysoko rozwiniętą cechą empatii będzie miał o wiele łatwiejsze zadanie w swoim zawodzie. Dziś sprzedaż to nie tylko opowiadanie o produkcie. Liczy się też inteligencja emocjonalna i umiejętność słuchania. Każde zachowanie można wypracować, dążąc do ciągłej poprawy. Czasami nawet drobne korekty w sposobie prowadzenia rozmów powodują znakomite rezultaty.
Wiem, że na końcu każdej biznesowej relacji liczy się wystawiona faktura, dlatego stawiam na naukę tylko skutecznych i sprawdzonych metod. Jeśli chcesz, by Twoi handlowcy lepiej sprzedawali – możesz skontaktować się bezpośrednio ze mną. Dysponuję szerokim wachlarzem usług w zakresie szkolenia i audytu firmy. Przyjadę do Twojej firmy i przeszkolę pracowników, by zdobywali dla Ciebie więcej klientów a dla Ciebie zdiagnozuję gdzie leży problem.
Najnowsze komentarze