W branży medycznej reklamowanie prowadzonej działalności jest dosyć mocno ograniczone przez przepisy prawa. Ale czy to oznacza, że reklama branży medycznej jest całkowicie niemożliwa? Absolutnie nie! Istnieją strategie marketingowe placówek medycznych i usług medycznych całkowicie zgodne z prawem, które zwrócą uwagę Twoich potencjalnych klientów.
Reklama usług medycznych – czy jest zakazana?
Ustawa z 15 kwietnia 2011 roku traktująca o leczniczej działalności (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.) jasno wskazuje, że gdy świadczysz działalność leczniczą lub indywidualną praktykę, informacje o Twoich usługach, nie mogą nosić cech reklamy.
Ustawa nie wskazuje jasno, czym jest reklama, ale dozwolone prawem działania reklamowe są bardzo ograniczone. Informacje, które można udostępniać to imię, nazwisko, tytuł zawodowy, rodzaj praktyki, specjalizacja, numer telefonu, adres, określenie cen czy miejsca przyjęć.
Strategia marketingowa w branży medycznej
Jako Prezes Centrum Medycznego, udało mi się wypracować szereg działań, które zdecydowanie warto podejmować, by budować pozytywny wizerunek wśród pacjentów, potencjalnych klientów, jednocześnie działając stuprocentowo zgodnie z prawem. Tradycyjne techniki sprzedaży nie mają tu zastosowania, ale można zastosować inne sposby na reklamę usług medycznych w medycynie i placówkach medycznych.
Jak reklamować usługi medyczne? Bądź obecny w Internecie!
Doskonałym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga, na którym jako lekarz czy specjalista w danej dziedzinie publikujesz branżowe artykuły i dzielisz się swoją wiedzą. Zainwestuj w copywriting, aby pozycjonować się na frazy kluczowe związane z Twoją działalnością lub twórz artykuły samodzielnie, budując swój autorytet wśród coraz to kolejnych pacjentów.
Idealnym przykładem stworzenia swojego fachowego wizerunku w Internecie, są profile na Instagramie i Facebooku o nazwie „Mama Ginekolog”, należące do Nicole Sochacki-Wójcickiej. To lekarka w trakcie specjalizacji, która z niezwykłą pasją korzysta ze swojej eksperckiej wiedzy, dzieląc się nią ze swoimi obserwatorami. Wzbudziła tym zaufanie setek tysięcy Polek, stając się dla nich prawdziwym autorytetem.
Reklama usług medycznych na portalach branżowych
Zanim podejmiemy decyzję o zakupie, zazwyczaj najpierw sprawdzamy opinie o produkcie na różnych forach i stronach internetowych. Coraz częściej w podobny sposób poszukujemy również opinii o lekarzach. Istnieją w Internecie portale branżowe, na których każdy lekarz może założyć własny profil.E ten sposób mogą umożliwić pacjentom wyrażenie opinii na jego temat. Jedną z wielu stron tego typu jest na przykład „Znany Lekarz”.
Psycholog Robert Cialdini w „Wywieraniu wpływu na ludzi” mówi, że do skorzystania z danej usługi czy kupna produktu najbardziej zachęca nas społeczny dowód słuszności. Kiedy więc potencjalny pacjent najpierw poszukuje sprawdzonego kardiologa, potem odnajduje profil lekarza z jedną opinią. Zaraz potem profil z 60 komentarzami zadowolonych pacjentów… Jak myślisz, do którego z nich umówi się na wizytę?
Załóż swój profil na takich stronach, jeśli jeszcze go nie masz! Następnie informuj pacjentów, że mogą tam zostawić opinię na Twój temat. Używając swojego nazwiska, odpowiadaj na problemy oraz pytania użytkowników, które pojawiają się na forach internetowych. Dzięki temu wzmacniasz społeczne zaufanie i budujesz swój autorytet wśród pacjentów.
Jak reklamować usługi medyczne przy zakazie reklamy medycznej?
Pacjenci chcą po prostu mieć pewność, że trafią w ręce specjalisty. Dlatego internetowa działalność to skuteczna strategia marketingowa (konkretną strategię można wypracować z doradcą biznesowym), pozwalająca uzyskać zainteresowanie większej liczby klientów!
Najnowsze komentarze